AI pro administrativní pracovníky | Jakub Zach | 5 | Anotace |
nic |
Potřebuješ efektivně zapojit umělou inteligenci do každodenních administrativních procesů? Školení “AI pro administrativní pracovníky” Ti ukáže, jak moderní nástroje umí automatizovat rutinní úkoly a pomohou s rychlejší a přesnější organizací dat. Provede Tě základy, ale i pokročilejšími možnostmi využití AI v kancelářském prostředí – od třídění dokumentů a generování reportů až po inteligentní vyhledávání nebo hlasové asistenty. Po absolvování budeš mnohem jistější při práci s nejnovějšími technologiemi, a navíc efektivně ušetříš čas i energii. Přidej se na cestu do budoucnosti administrativy! |
Aktivizující metody na VŠ | Mgr. Martin Slavík, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic |
Praktické seznámení s jednoduchými metodami pro zefektivnění výuky na VŠ
(skupinové, situační, heuristické a inscenační metody, mentální
mapování, didaktické hry). Společně vyzkoušíme meet-up, metodu 3-2-1,
tenis, práci v hnízdech, dramatizaci i badatelství. Využití ICT
nástrojů, např. Quizziz, Kahoot, Slido. Vzájemné sdílení zkušeností:
např. s výukou s AI, gamifikací, open-book testy, grafickou zpětnou vazbu. |
Asertivita a její využití | PhDr. Stanislava Exnerová | 4 | Anotace |
nic |
Jak rozpoznat manipulátora jako základ pro sebeobranu. Nároky a předpoklady pro asertivní komunikaci (například podívat se pravdě do očí!). Asertivní práva jako pevná půda do nohama. Techniky, které pomohou vyhnout se "udičkám" manipulátorů a zvládnout sebe, svoje nejistoty a nepříjemné situace. |
Kontejnerová infrastruktura e-INFRA CZ: řešení pro výpočty i výuku PŘEDNÁŠKA (70 os.)a HANDS ON (20 os.) | RNDr. Viktória Spišaková - CERIT-SC | 4 | Anotace |
nic |
Kurz je rozdělen do dvou částí.
Přednáška (ve slovenštině) a praktická část "Hands-on" (ve slovenštině, případně cizím jazyce dle potřeby)
Anotace přednášky:
Kdo z vás ví, co je VM (virtuální stroj)? Kdo už používal dávkové prostředí (PBS, Slurm)? A kdo už slyšel o nástroji Docker a kontejnerech, které jsou za tím? Pokud znáte jen Docker, nevadí. V přednášce představíme kontejnery jako nové výpočetní paradigma, které vedle dávkových prostředí a cloudu představuje další typ výpočetní infrastruktury vhodný pro vědu, výzkum a provoz různých služeb pro akademiky. Dále ukážeme praktické příklady využití kontejnerů a jak díky této technologii dokážeme podporovat širokou škálu potřeb celé akademické obce. Kromě praktických ukázek vysvětlíme na základní úrovni koncept kontejneru, uvedeme, co znamená kontejnerová infrastruktura v e-INFRA CZ a jak s ní pracovat. Představíme také centrum CERIT-SC, které provozuje kontejnerovou infrastrukturu, a vysvětlíme, jakým způsobem je možné využívat jeho zdroje.
Anotace Hands-on:
This hands-on session offers attendees an opportunity to explore CERIT-SC’s Kubernetes infrastructure directly. Participants will log into the Rancher portal, work with interactive, web-based services such as JupyterHub running on Kubernetes, and potentially deploy a simple Pod (webserver) or Job within the cluster in their namespace. Additionally, we’ll demonstrate how to execute a pipeline in Kubernetes. For people new to the technology, there is also be an option to just observe as we guide you through the process, with enough space to ask questions. This session is designed to show some of the already supported usecases which can serve as a starting point for any other potential usecases or modifications. |
Professional English I.-III. (5.,12.,19.3.2025 - 6H./Course) | Mgr. Edita Drozdová | 18 | Anotace |
nic |
5.3.25 Professional English I.: Introduction
12.3.25 Professional English II.: Mastering Presentation Skills
19.3.25 Professional English III.: Writing Articles: Art or Craft?
Tento seminář je určen pro zájemce na středně pokročilé až pokročilé úrovni angličtiny (B2+), bude veden převážně v angličtině, zahrne nejdůležitější aspekty používání angličtiny jako nejužívanějšího světového jazyka v profesionálním prostředí |
Rétorika | MgA. Mgr. Adriana Kubištová Máčiková, Ph.D. | 5 | Anotace |
nic |
Kurz Rétoriky je zaměřen na rozvoj praktických dovedností v oblasti mluveného projevu. Kurz je strukturován tak, aby se účastníci seznámili s praktickými cvičeními týkajícími se dechu, fonace a artikulace. Tato cvičení pak byli schopni zakomponovat do své praxe.
Následně se zaměříme na různé možnosti mluveného projevu, včetně hlasitého čtení textu a prezentace připraveného i nepřipraveného projevu (improvizace). Důraz bude kladen na klíčové prvky, jako jsou hlasitost, rychlost, práce s časem, výška tónu a frázování, které zásadně ovlivňují kvalitu a přijetí sdělení posluchači.
Další součástí kurzu je práce s nervozitou a techniky pro její zvládání, což je klíčové pro úspěšné vystupování na veřejnosti. V rámci kurzu se budeme také věnovat otázkám hlasové hygieny, která je důležitým faktorem pro udržení zdravého a výkonného hlasu.
Na závěr kurzu bude vyčleněn čas na individuální konzultace, kde účastníci mohou probrat své konkrétní potřeby a otázky s lektorkou. Cílem kurzu je poskytnout účastníkům potřebné nástroje a sebedůvěru pro efektivní vyjadřování ve veřejném prostoru. |
Umělá inteligence I. | Jakub Zach | 5 | Anotace |
nic |
Školení poskytne přehled o umělé inteligenci a představí praktické AI nástroje, které mohou zefektivnit vaši práci. Naučíte se, co je umělá inteligence, jak funguje a jak ji můžete jednoduše implementovat do svého každodenního pracovního života. Ukážeme si základní nástroje, které umožňují automatizaci úkolů, analýzu dat a vizualizaci informací, práci s textem, obrázky či videem. Účastníci by na konci školení měli mít základní přehled o AI nástrojích pro každodenní potřebu a získat představu o tom, jak s takovými nástroji efektivně pracovat. |
Umělá inteligence II. | Jakub Zach | 5 | Anotace |
nic |
Školení částečně navazuje na úvodní kurz a je určeno všem, kdo chtějí posunout své dovednosti
v oblasti umělé inteligence na pokročilejší úroveň. Zaměříme se na rozšířené možnosti běžně dostupných AI nástrojů a jejich efektivní využití v každodenní pracovní praxi – ať už jde
o automatizaci rutinních úkolů, tvorbu obsahu, inteligentní třídění informací nebo správu času.
Součástí kurzu bude také praktické využití AI ve vědecké práci a vzdělávání – ukážeme si, jak lze pomocí AI analyzovat data, generovat personalizované výukové materiály nebo podporovat výzkumné procesy. Malou část kurzu budeme rovněž věnovat nástrojům pro práci s grafikou - generování či úpravy obrázků a videí.
V druhé části kurzu se zároveň podíváme na aktuální témata, která hýbou světem umělé inteligence: představíme právní rámec AI Act, zaměříme se na problematiku detekce obsahu vytvořeného umělou inteligencí a otevřeme diskusi o etických otázkách využívání AI ve veřejném prostoru i na pracovišti.
Kurz je prakticky orientovaný a pracuje s nástroji, které mohou účastníci ihned využít ve své vlastní agendě. Předchozí účast na první části školení je doporučena (ne však nutná), stejně je tomu v případě základní orientace v AI nástrojích.
Kurz je tak otevřený i zvídavým nováčkům s ochotou objevovat nové možnosti.
Pro účast na kurzu se předpokládá předchozí zkušenost s AI. |
Wellbeingový workshop se zaměřením proti stresu | MgA. Barbora Týmalová | 6 | Anotace |
nic |
Základem programu je pochopení lidského prožívání. K tomu jsou využity poznatky z psychologie, neurobiologie, antropologie, filozofie a pedagogiky. Vysvětlíme si, jak funguje náš mozek, co a proč nám způsobuje stres a jak eliminovat jeho negativní dopady na náš organismus. Velký důraz je kladen na praktická cvičení koncipovaná tak, aby je mohl každý využívat v běžném životě. Motto: Dobře už se máme. Otázka je, jak se dobře cítit. |